iPhone, μπορεί να θεωρηθεί gaming platform;

Published by stelabouras in Gadgets, Gaming, Hardware, Software, Tech

iphone-gameloftlg 

Έχουν ακουστεί αρκετές απόψεις πάνω σε αυτό το θέμα. Παρόλα αυτά, γεγονός είναι πως με τον καιρό όλο και περισσότεροι game developers στρέφονται στην mobile συσκευή της Apple, από καθαρά mobile gaming studios και ανεξάρτητους δημιουργούς, μέχρι μεγάλα ονόματα όπως η Vivendi και (μελλοντικά από όσο ξέρουμε τουλάχιστον) η ID.

Από πλευράς hardware, το iPhone μπορεί άνετα να ανταγωνιστεί τις φορητές κονσόλες Sony PSP και Nintendo DS (όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και ο John Carmack, “η ισχύς του είναι μεγαλύτερη από την ισχύ των DS και PSP μαζί”). Φέροντας έναν επεξεργαστή Samsung ARM 620Mhz (που έχει γίνει underclock στα 412) με την PowerVR MBX Lite 3D για GPU και 128Mb μνήμης, αυτό το μικρό θηρίο μπορεί να απεικονίσει πολλά περισσότερα από απλά puzzle games και GTD apps (χωρίς φυσικά να θέλω να μειώσω καθόλου τέτοιου είδους εφαρμογές).

Αν σε αυτά προσθέσει κανείς την ικανότητα για TV-out (ακόμη undocumented στο official SDK), τα tilt controls και το multitouch, είναι προφανές γιατί η Apple άρχισε να διαφημίζει τα iPod touch και iPhone 3G ως (και) gaming devices.

Ας κάνουμε όμως μια βόλτα πρώτα στο Apple store αυτή την στιγμή, πριν αρχίσω με τα αρνητικά. Θα προσπαθήσω να συλλέξω τα περισσότερα games που πραγματικά μου τράβηξαν την προσοχή, περισσότερο από άποψη γραφικών (αν και όπως ξέρουμε πολύ καλά, this is not always the case, για την δημιουργία ενός πετυχημένου τίτλου).

  • Touch Grind (Illusion Labs) 3,99 euros
  • Wings 2 (Bottle Rocket) 1,59 euros
  • Crash Bandicoot Nitro Kart (Vivendi Games Mobile) 4.99 euros
  • Raging Thunder (Polarbit) 1,59 euros
  • Guitar Rock Tour (Gameloft) 5.99 euros
  • Hero of Sparta (Gameloft) 7.99 euros
  • Ferrari GT: Evolution (Gameloft) 7.99 euros
  • Asphalt 4: Elite Racing (Gameloft) 4.99 euros
  • Brothers in Arms (Gameloft) 7.99 euros
  • Real Football 2009 (Gameloft) 5.99 euros
  • Virtual Pool (Celeris) 0.79 euros
  • Powerboat Challenge Lite (Fishlabs) free
  • Motochase (Freeverse) 0.79 euros
  • ….και η λίστα συνεχίζεται

Από τα παραπάνω games κάποια τα έχω αγοράσει, άλλα έχω δοκιμάσει (lite) και σε άλλα απλά χάζευα τα γραφικά στα screenshots, μη θέλοντας να ξοδέψω έως και 8 ευρώ για έναν τίτλο (ναι ακόμη δεν έχω αρχίσει τις μεγάλες αγορές στο app store).

Το θέμα παρόλα αυτά δεν είναι μόνο η ισχύς και τα γραφικά. Εκτός από το gameplay των τίτλων που είναι ευθύνη των δημιουργών, μεγάλο ρόλο παίζουν και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του κινητού, καθώς και ο χειρισμός.

Αν και η κατάσταση μετά τα τελευταία updates, σχετικά με την κατανάλωση, έχει βελτιωθεί αισθητά, παρόλα αυτά όταν το κινητό τρέχει τις πλέον απαιτητικές εφαρμογές (βλ. games) η διαθέσιμη ενέργεια μειώνεται σαφώς γρηγορότερα. Δεδομένου πως η συσκευή δεν χρησιμοποιείται μόνο ως φορητή κονσόλα (βλ. DS / Psp), είναι λογικό πως η μπαταρία είναι σημαντικό resource για τον κάτοχο του iPhone και οι απαιτητικές εφαρμογές μοιραία δεν θα τρέχουν τόσο συχνά.

Ο χειρισμός από την άλλη, δεν είναι ακριβώς ευθύνη της Apple, παρόλα αυτά το μερίδιο μοιράζεται μεταξύ της εταιρίας και των developers. Από την μία η απουσία hardware buttons μπορεί να ξενίσει αρκετούς καθώς περιμένουν tactile controls για να μπορούν να αντιληφθούν το interactivity, από την άλλη το multitouch δίνει την δυνατότητα δημιουργίας κάθε είδους control (βλ. Real Football 2009).

Η αλήθεια είναι πως μέχρι τώρα, η εμπειρία που έχω αποκομίσει από τα tilt-type controls δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Οι αντιδράσεις του παιχνιδιού θα είναι ή υπερβολικά ευαίσθητες ή θα διαθέτουν ένα lag που μπορεί να χαλάσει το gameplay experience.

Αν και η ενέργεια και τα controls είναι δύο σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη (αρχικά) οι developers, πιστεύω πως το iPhone μπορεί να θεωρηθεί άνετα μια hand held gaming device. Άλλωστε το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από την θέση που έχει λάβει σε αρκετά gaming sites, δίπλα στις υπόλοιπες κονσόλες.

Comments (4)

VirusMagic

Τα έχω δοκιμάσει τα περισσότερα στο 16άρι..
Πραγματικά απίστευτη μηχανή, αλλά σε μερικά fps γονατίζει…

December 15th, 2008 at 10:41 pm

stelabouras

Δεν πιστεύω πως υπάρχει περίπτωση ένα game που έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για το iPhone (όπως γίνεται και με κάθε game/ έκδοση game που αναπτύσσεται για κάθε κονσόλα) να γονατίζει την συσκευή.

Ίσως τα loading times σε μερικά games να είναι μεγάλα σε σχέση με το pc, για games που είναι διαθέσιμα και σε άλλες πλατφόρμες (π.χ. Cube) παρόλα αυτά την ώρα που τρέχουν δεν έχω παρατηρήσει χαμηλό ή ακόμη και μεταβλητό fps rate σε κανένα από αυτά.

December 15th, 2008 at 11:11 pm

Metal Gear Solid για iPhone at Wiggler

[...] φαίνεται το προηγούμενο μου post, σχετικά με το gaming στο iPhone, απέκτησε ξαφνικά μια μικρή προφητική χροιά, καθώς [...]

December 17th, 2008 at 10:08 pm

Leave a reply